Christina HerrejävlaStröm

Christina HerrejävlaStröm
Excuse me all ladies.
Men nu jävlar får det räcka för idag.
Det här är inte er kompis. Inte nånstans.
Jag skiter i om hon gjort tv-serien Glappet och är duktig författare.
Hon e otäck och inte bra att hon får ta plats i mediaträsket.
Chrisina Herrström har lyckats. Hon har provocerat mig.
Med sin äckligt provocerande krönika.
Hon sätter sig på väldigt höga hästar den här damen och ber inte om ursäkt för att bestraffa mannen.
Hon vill att vi sitter ned och kissar och slutar spotta på trottoaren.
Hon tar ungefär 7000 kliv i fel riktning.
Jag blir så jävla jävla.
Det är skönt.
Hon kanske vill reta upp.
Jag letar efter de här enkla svaren efter att ha hört på hennes krönika i P4 extra.
Men vilken jävla idiot.
IDIOT.
ursäkta men jag fan hatar sånt här.
Hon säger DOM.
Vi.. män, killar.. vi är DOM.... varför...
DOM..... Dom där... ungefär som man säger om invandrare i rasistdebatten...
dom där.. det får man inte säga...
men dom ... dom där männen...det går...
Jävlar...
Den här måndagen som började så bra.
Hon gör det för enkelt.

Christina Herrström:
Bakgrund:
Debuterade som skribent under gymnasietiden på Lidingö, då hon vann en novelltävling för P1. Efter skoltiden jobbade hon som terapiassistent på PBU, hade ett eget rockband, spelade teater, studerade musikvetenskap och skrev vid sidan av innan hon slutligen valde att satsa helhjärtat på skrivandet. Förutom de välkända publik- och kritikersuccéerna Ebba och Didrik och Glappet (som bägge givits ut i romanform) har Christina skrivit en lång rad pjäser för både radio, teve och teater, bl a Damen i handskdisken, Heta Lappar, Mitt namn är Erling, Skimrande vingar, Mirrimo Sirrimo och Marsvinsnätter. Christina Herrströms debutroman Leontines längtan utkom hos Piratförlaget 2003.

Det går inte.... det är kört... ibland... känns det så..
oj vad jag brusade upp.

vill du lyssna på hennes krönika... maila mig. Linus jag vet du vill ha den.
[email protected]

Kommentarer
Postat av: Glenn

En äldre dam passerade precis utanför mitt fönster; hon spottade på trottoaren. Och jag som trodde att det endast var männen som uppförde sig så opassande.

2007-02-12 @ 15:14:23
Postat av: Teoemma

Great site, keep up the great work


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback