Prisklass 4


DSC01362
Jag och mästerkatten i stövlar åkte till Norrstrands Pizzeria och köpte en varsin deg.
Anders tog lång tid på sig att komma fram till att han skulle ha Jörgen utan stark krydda.
Den hette så pizzan.
Efter Jörgen Jönsson.
Jag tog en som nog inte var döpt efter en hockeyspelare, Jag tog Granhult.
Sen fick vi vänta i 2 dagar på att pizzan skulle bli klar.
Under tiden kom vi på att det skulle vara väldigt roligt om alla pizzor hette Hans och var numrerade från 1-80.
Om det nu fanns 80 pizzor vill säga.
Sen försökte vi komma på hur många kändisar vi vet om som heter Hans.
Dessa räknade vi upp.
Hans Blixt - Fn-gubben
Hans Holmér - Polisen med Pkk-spåret
Hans Chrunak - simläraren
Hans Geigert - Gäst hos Hagge (När Jonas Höglund lägger av som hockeyspelare kan han ha ett program som heter Gäst hos Högga)

Innan jag hann stoppa Anders hann han med att säga Hans GW Persson.
Helt fel.
Han heter Leif GW Persson.
Sen började vi skratta och låtsas att folk som inte heter Hans hette Hans.

Bengt-Hans Gustafsson (förbundskaptenen)
Hans Guillou (författaren)
Hans Alsterlind (Chip o hajk)
Hans Majestät Konungen

Sen reste sig Anders mot kassan. Dom är i ugnen sa hon.
Ok sa Anders.
Påväg ut från Pizzerian stötte vi ihop med Louise och Sandra. Louise känner Anna som är ihop med Anders. På så vis känner Anders Louise. Anders och Anna har 2 katter.

Louise - Jaha, är det dags (syftade på pizzan)
Anders - Ja det är det
Louise - Hälsa hem
Anders - Ja gör det du med.

Sen åkte vi hem.

Kommentarer
Postat av: 0,1 Ton

Det är väldigt roligt med snabba ordväxlingar i offentlig miljö. Men det är ännu godare med pizza men jag ramlade i grytan när jag var liten så jag får inte äta Pizza... argggggggggggh!

2007-02-17 @ 08:38:32
Postat av: Hanna

Louise och Sandra har egna bloggar: lc1979.blogg.se och sandynurse.blogg.se

Postat av: Gunnar Bark

Nämnde inte Anders att han känner Hans Olsson på Gjuteriet?

2007-02-19 @ 13:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback