Värme

DSC01290
På indisk lunch.
Inte gott.
Bara varmt och rött.
Jag, bröderna Lipkin, Miks och Norda.
Jag sa att jag åt en god strömmingssmörgås i helgen.
De andra runt bordet skrattade och tyckte att det var konstigt.
Dom skrattade åt och inte med mig.
Anders Lipkin tycker att det är alldeles för mycket ben i strömming.
- Det är ju ben överallt, sa han och tittade frågande på mig.
- Dom är ju som små hårstrån , sa jag.
Då sa Martin Lipkin
- Makrill är gott.
-Ja sa jag. Jättegott.

Tandoori är inte alls gott.
Indiskt smakar bara värme.

Kommentarer
Postat av: johnnie

Jag blir så avundsjuk på Dig. Du får äta lunch med Lipkin-bröderna. Har jag tur så får jag den chansen en vecka varje år. Det är roligt. Tänk vad priviligerad du är. Äta med Lipkins. Jag åt pizza med Anders förra året. En gång. Martin var också med tror jag.

2007-02-14 @ 17:05:04
Postat av: Ragnarjessica

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback