krona.


fick ett pytonplåster av kronberg idag.
ett plåster med en pytonorm på.
vi skulle äta thaimat och jag var ivrig när jag slet upp aluminiumlådan och slant på kanten.
sen somnade jag i kronbergs dubbelsäng.
med benen utanför.
jag blev trött efter att ha pratat i telefon.
i den där sängen sover kronberg och hans tjej på nätterna och kanske på dagarna ibland.
jag tror iof att kronberg, eller johan som han heter i förnamn oftare sover nån gång på dagen jämfört med hans tjej. vanligare att killar sover på dagen än tjejer. tjejer kan inte slappna av på samma sätt.
gå o vila mitt på dagen. det går ju inte. det finns ju alltid nåt att göra.
tjejer är mystiska varelser. nästan som att dom är från rymden eller nåt.
killar är från typ en hamn eller ett stort industriområde.
under tiden som jag sov i sängen satt johan i vardagsrummet och gjorde skolarbete.
helt i det tysta.
vi åt smörgås också.
paprika och brieost.
vi kom fram till att vi kanske håller på att genomleva våra 30-års kriser.
vi tänkte för mycket.
inte bra.
sen satt vi tysta som äldre gör och kom på att vi skulle åka hem till mig och sätta upp en rullgardin.
jag fick låna en riktigt vuxen borrmaskin.
en sån man borde ha i garaget, om man hade garage vill säga.
en riktigt röd och tung maskin som äter sig genom väggen.
Eller kanske mer frossar sig genom.
det känns bra att borra med en riktig maskin.
Johan sa att det är en bra känsla att ha exakt rätt plugg och rätt skruv.
Det har jag aldrig tänkt.
Vi cyklade genom stan och såg både tjocka och smala människor.
Sen började dagen ta slut.


Kommentarer
Postat av: Glenn

Vilken härlig dag. Så ska livet vara. Äta macka med kompisen och cykla genom våren.

2007-03-14 @ 09:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback