lördag.

DSC02424.JPG
hon såg på mig. Kvinnan i fotoautomaten. utanför åhlensrestaurangen log hon mot mig.
kan inte minnas jag senast var på stan en lördag.
strosade runt och försökte undvika folksamlingar.
robyn gled in med hela sin familj på via appia.
håkan holm gick arm i arm med sin fru. det kan inte ha varit hans syster iaf.
inte en anda alkis syntes till. jag tog deras plats utanför megahertz. på stenen utanför.
champagnen från igår påminde mig om gårdagen när jag böjde mig fram för att knyta skorna.
nu slog det mig. varför skriver jag om det här.
det finns inte en enda snygg sko i stan.
det är nåt galet sneakersmode nu med spännen och fula små detaljer.
det börjar likna cykeldojjor det mesta.
uschamejjen inte roligt det där.
med fula skor.
skor är viktigt.
skor är en del av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback