Vårgödsel.

Pratade med en jag känner förut.
En tjej som bor i Norge.
Hon håller på med grafisk design och letar hus.
Vi pratade om ålder.
Hon var 32.
Jag är ju snart 30 och menade att det är först nu man tänker efter.
Man tänker mer.
Det är nu man tänker: Idag har jag ätit bra eller idag har jag verkligen slarvat och ätit dåligt.
Man sammanfattar lätt sitt dagsintag nuförtiden.
Hon tjejen i Norge blev lättad när hon hörde att jag också tänker så.
Om 10 år skulle vi börja prata avföring trodde hon.
Jaha sa jag.
Fast eller för lös osv.
Då börjar det alltså bli viktigt med konsistens.
Fast och fin avföring ger en bra start på dagen och är ett tecken på om kroppen mår bra.
Magen är ju liksom kroppens nummer 1.
Inte för lös och inte för hård. Lagomt mellan.
Viktigt det där för människan. Tarm och sånt.
Viktigare än man tror.
Viktigt för humöret att magen är i trim. På insidan.
Sen kom vi in på country. Hon uttalar inte det så.
Hon säger könntry.
Jag skrattade högt och sa att de låter helt galet.
Hon skrattade inte.
Nu har jag varit på munken och ätit en bra lunch.
Bästa lunchen just nu.
Hoppas då den kommer ut på förnöjsamt sätt.
Nu kom Pete Paint och skall äta thailändsk mat.
Han vill ha ett jobb och en tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback