Jag mår fin

På mitt skrivbord har det länge legat ett piller.
Ett litet piller i en sån där foliefyrkant.
Den har fått ligga där som vilket annat bös som helst.
Idag vände jag och läste på baksidan.
Tradolan 50 mg.
Jag googlade som det heter. Man gör ju det så fort man inte vet nåt.
Ungdomen hade visst
upptäckt det här tidigt.
Vem har lagt tradolan här undrar jag.
Vill nån kanske att jag ska använda den där tabletten eller har
den kommit ut ur datorn?
Jag kanske ska ta den innan disken idag.
Eller så tar jag den efter att jag tvättat mig med skarp tvållösning och släpat mig i gruset på gatan utanför.
Varför vet jag inte men det vore en ny upplevelse.
Hur tar man reda på om det är ett stolpiller eller ett vanligt sväljapiller.
Det kan man kanske välja själv.

Kommentarer
Postat av: Gunnar Bark

Stolpiller är mer som missiler i formen. Du sätter missilen i öppningen och så åker den in och vidare i kroppen till det ställe som behöver den som mest.

2008-03-05 @ 22:37:35
Postat av: Anonym

Rätt Gunnar... Å den e gjord av typ fett så den kan smälta i rumpan. Om du tar den som en vanlig tablett blir som att tugga tvål liksom, å på tok för stor att svälja hel.... Häpp! Så vet du det!

2008-03-06 @ 02:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback