toapudding.

blodpudding
Pappret var slut imorse.
Det händer mig då och då. Några gånger per år.
Toapappret tar slut och jag har inte bunkrat upp med nytt.
Hade inte hunnit gröta.
Fick sätta mig på cykeln och trampa.
Toapapper är ju ett måste.
Det går inte att hoppa över bara sådär.
Problem två uppstår i butiken. Lite lätt nödig kan man gå runt och fundera på vad mer man skall ha.
Det går ju inte att bara köpa toapapper.
Då tänker kassörskan att nu måste det vara bråttom.
Det samma gäller tamponger och bindor om man nu fått i uppgift att handla det. Det måste ligga bland andra varor.
Jag köpte blodpudding, lingonsylt, bacon och ett paket te från Friggs med blåbärsmak.
Jag brukar köpa Gildas blodpudding men nu när ICA börjar med den korvliknande formen på blodpudding kunde jag inte motstå att lägga en sådan i korgen istället. Problemet med blodpudding har ju ofta varit formen.
Man får steka halvmånar med pudding och skall man steka 3 st skivor blir det ofta trångt i pannan. Därför var det nu med en viss glädje jag fann denna produkt från ICA. Runda fina skivor blir det i pannan då.
Några skivor blodpudding, knaperstekt bacon, rårivna morötter och lingonsylt.
Han här på bilden gillar inte blodpudding. Det kan man läsa här (http://www.lovbergarna.se/tommyedstrom.htm)
Gucci eller Lipkin som han också heter hade inte ätit lingonsylt till blodpudding innan vi stiftade bekantskap med varandra. Eller så var det bacon. Ja det kanske det var, bacon.
Nu dagens första kopp Java.
sug sug.

Kommentarer
Postat av: Leif

I Norrland äter de blodpudding med smör. I USA äter de popcorn med socker.

2007-04-09 @ 22:24:52
Postat av: V

Klart det ska vara lingon till blodpudding. En vän till min syster hade ketchup... Det ska man ha till sprödbakad fisk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback