Brev till Aug

Hej Augusti!
Jag ville bara tala om att du nog missuppfattat det här med graderna.
Du brukar inte ge mig sånt här.
Jag brukar inte behöva springa runt i lägenheten och leta
upp kläder för att det är så jävla kallt.
Det är nåt fel på dig i år Augusti.
Det är nåt allvarlig fel.
Du har gått händelserna i förväg.
Du ska vara varm och låta mig gå runt i kalsong.
Jag ska inte behöva stå vid köksfönstret och värma mig i
solen som slår in över grannens äppelträd.
Du får allt prata med September och försöka hitta nån lösning.
Nån slags kompensation.
Det här går nämligen inte. Folk snackar skit bakom din rygg.
Folk tycker inte att du håller vad du lovar.
Det har ju varit såhär ett tag nu.
Det är därför jag skriver till dig och ber dig tänka över saken.
Det är nämligen ohållbart.
.

Kommentarer
Postat av: Roland

Har Augusti förklarat krig mot den globala uppvärmningen? till vilken nytta? man skönjer en viss inkompetens...ty om 15000 år går vi mot en ny istid och 3km kompakt istäcke över skandinavien...lets köra more bil!

2007-08-28 @ 13:41:35
Postat av: J.

Word.

2007-08-28 @ 17:03:03
Postat av: Anonym

fel del av landet . frusna värmland
bättre söder ut
skåne
varmt och gött.

2007-08-28 @ 17:04:26
Postat av: Anonym

äh bara tidig långkalsong säsong. och tidigt med telemark. blir väl bra?

2007-08-28 @ 19:27:28
Postat av: Anonym

gå ut och var glad istället som en riktig zebra. på club.club zebra.

2007-08-29 @ 09:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback