Nya nervbanor

Idag har jag en fantastiskt tajming på lufttrummorna.
Just nu till Lil' Devil med The Cult.
Har börjat handla på Itunes. Tycker det är roligt.
Köper t.o.m låtar som jag redan har.
Vad är det för ett sätt?
Nu darrar ögat igen.
Nerver och annat man inte råder över.
Solen skiner. Det är en fantastisk dag där ute.
Här inne är den rätt hyfsad.
På järnvägsbron stod en man med utländsk bakgrund som det heter.
Jag anade honom redan när jag såg en äldre cykel som låg i gräset vid brofästet.
Den måste tillhöra en invandrare tänkte jag.
En fiskande invandrare. En sån som fiskar mört och små beniga fiskar.
Häj häj sa han när jag gick förbi.
Han rökte.
Det sprattlade i påsen.
Tänkte att jag ville stanna och prata med honom.
Prata fiske och så.
Man drar sig för sånt. Att prata med okända alltså.
Om dom är över 65 är det något lättare.
Det här kaffet smakade kräk.

Kommentarer
Postat av: the bad seeds

ja ha nu gick det i alla fall

2007-08-21 @ 13:54:06
Postat av: V

I said forkylning.

Postat av: Krona

Vi får väl ta o fixa till det där kaffet så att det blir drickbart, mycket mjölk är bra...

2007-08-23 @ 16:44:14
Postat av: Gunnar Bark

Jag bestämmer över dig Olle. Som en mobbare.

2007-08-26 @ 03:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback