Poolia

image478
På väg tillbaka ville jag bada i poolen.
Jag hoppar väldigt konstigt.
Som att man spolar tillbaka en film.
Jag borde lära andra att hoppa så.
Då kan dom bli kända och vara med på Youtube.
Eller kanske Landet Runt.
Vi satt kvar på Skut efter stängningsdax.
Det gick så bra så.
Vi åt fralla. Idag var det mycket ost i frallorna.
Reggae som jobbar där i reception sa att det var Liz som gjort frallorna.
Hon gör alltid frallan med mycket ost.
I min var det tre lager.
Pi sa att hon brukar göra med mycket smör när hon gör mackorna.
Hon gillar smör men trodde inte att Lätta var bra.
Hon trodde inte att lightprodukter var bra överhuvudtaget.
Inte alls. Stena höll med.
Då sa Roland att när hans bror hade varit hos doktorn så hade doktorna sagt att
han skulle sluta med Bregott. Han hade för högt kolestorol.
Men sa Roland då var han inne i en riktig snabbmatsperiod också.

Det tog mig 5 sekunder att få till stavningen på kolestorol. Nu igen. Svårt det där.
Och svårt med produkter och blodtryck och fett och transfett och stretch och fibrer.
Svårt med sånt. Svårt med mycket. Om man orkar bry sig om mycket.

Ljunga där på Skutberget brukade knappt ha nåt smör alls sa Reggae.
Det är Ljunga som fixat de där nya dyra proteindryckerna.
Nu när det blivit First Camp istället för kommunalt ägda Skutberget.
Protein på flaska ska dom ha. Dom äldre som går stavgång utanför knuten.
50 gram protein.
Ett glas mjölk och en smörgås tror jag.
Om man inte har mjölkmage vill säga.
Många som har det nuförtiden. På Ica sitter en lapp om mjölkmagar.
Information till dig som har mjölkmage står det. Jag har läst den.
Jag dricker inte mjölk. Det gör ont i tarmarna när jag dricker mjölk.
När det gör ont tror jag att det är en tumör så det är bättre att vara utan.
Jag var hos doktorn och frågade varför jag hade ont.
Då klämde han mig i armhålorna och sa att det inte var nåt fel på mig.
Jag frågade om levern var slut. Nej sa han. Jag har sett folk där levern är slut sa han.
Din är hel. Härligt tänkte jag.
Reggae har jättelite paprika på frallorna för att hon själv inte tål paprika.
Konstigt. Som om en bonde skulle sluta mjölka sina kor för att han själv hade mjölkmage.
Sen sa vi hej då och syns på fredag.
Jag önskade mig dugg utanför dörren.
Fick inte det.
Köpte köttfärs.

Kommentarer
Postat av: Glenn

Men White russian går bra? Trots mjökmage?

2007-08-16 @ 09:51:57
Postat av: Akinnah

Åh sådan härligt klämmig historia om smörgåsfixarna. Och badbilderna är vackra. Och hoppet är verkligen baklänges. Och salamichoklad är det enda jag kan tänka mig att pröva - löööves chocolate.

Postat av: Ronja

Utav ren omtanke har jag minimalt med paprika på frallorna. Men vid "fralleriet" idag så tänkte jag på gårdagens samtal vid bambubordet och "skärde" JÄTTEstora paprikabitar i olika färger. Köper man
gårdagens fralla i morgon, så hittar en lycklig vinnare en röd Mussepigg-öron paprikabit! Det är som att hitta mandeln i gröten...
Markoolio är en mycket klipsk kille!!! "-Det ska va REGGAE på sommarn..." :-)

2007-08-16 @ 16:40:26
Postat av: Anonym

Tack! Din blogg var inte så tokig den heller, ska slita färdigt med att duscha gamlingar och gå på 80-tals-workout-maskerad innan jag läser vidare. Bra bakissysselsättning.

2007-08-17 @ 10:41:17
URL: http://anet.blogg.se
Postat av: Nicolaikatharina

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-10-16 @ 09:29:53
URL: http://nicolaikatharina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback