Sieg Granmyrsgatan!

Nu är jag hemma hos tyskjohan.
Där han bodde när han var liten.
På Granmyrsgatan.
Det heter så. När man var liten.
Kortare.
Tyskens mamma heter Gunilla och pappa heter Rune.
Rune har sådana där glasögon som blir mörkare när det är sol ute.
Väldigt praktiskt.
Gunilla har glasögon men inte sådana som blir mörka.
Undrar om Rune vill att hon ska ha det.
Rune och Gunillas dator står i hallen.
Många har datorbordet i hallen.
Ett litet skjutbord håller i tangentbordet.
Rune och Gunilla är i sommarstugan.
Dit åker ofta tyskjohan när vi ska göra roliga grejer.
Då ska han till stugan och träffa farmor.
När jag var yngre skojade jag ofta om Gunilla.
Att jag gillade henne och så.
Det gillade inte tyskjohan.
Nu ska vi åka.
Till Gapern.
Det är
fest där imorgon.
Vi går mot bättre tider.
Tro mig tro mig.

Kommentarer
Postat av: Greta

Ha det så kul! Hoppas att det blir tillfälle att spela kula;-)!

2007-08-11 @ 16:44:22
Postat av: Birgereline

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback