Tonfiskssko

image484
En del av min fot liknar färsk tonfisk.
Idag är min fot en av världens fulaste fötter.
Stukad 41:a
Kanske man kan få nåt pris för.
Roland sa att rörelse och värme är det som gäller för
att bli av med blod och sånt.
Där inne under huden.
Gucci är här nu. Han har varit ute och plockat svamp idag.
Igår var gucci på Grythyttan och åt 4-rätters middag.
Det är Carl-Jans gamla ställe det där. Grythyttan.
Gucci hade fått en förrätt. En stor vit tallrik med en massa saker på.
Smaker sa han. Han visste inte vad det var. En massa grejer. Nåt var lax.
En meny kan vara lika rolig som konstnärlig dans.

Får jag lov att presentera Guccis första:
1. Lax från Savo Rökeri
med tartar på dillgravad pilgrimsmussla, gurkgelé samt citrussallad med forellrom
2. Gödkalventrecote
med blomkål, honungsrostad persiljerot samt kraftig Barolosky
3. Ett urval av mogna ostar med tillbehör
4. Tryffel på Valrhona Guanaja med spanska mandlar
samt Amarettomarinerade färska bär och mandelkräm

Gödkalv lät som nåt bekämpningsmedel.
Gucci sa att det var en ung kalv som dom proppat i en
massa gött och tagit död på tidigt.
På min begravning ska jag ha gödkalv och fullkornspasta.

Gucci satt där på Grythyttan och åt kalv.
Jag fick grillad Kennethsnöt i saftigt vetebröd med sesamflingor på toppen.
Till det serverades nån typ av potatis som var som en röra och finpasserad tomat.
Att dricka fick jag amerikanskt mörkt bubbel på aluminiumtapp.
Super Meal kallas det.

Nu ska jag hem och göra lite gurkgelé. Det lät så lockande. Och näringsrikt.
Kanske göra en citrussallad och äta lite forellrom.

Kommentarer
Postat av: V

Men vad fan har du gjort?

Postat av: Krona

Det där ser ut som om du har trampat lite snett en gång för mycket...du måste träna upp dina små muskler så att det inte händer igen för det där var inget vackert!

2007-08-23 @ 16:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback