we´re gonna get it

Jag kan inte förstå dans.
Dans är konstigt. Inte vals och foxtrot och sånt utan sån där dans med långsamma och snabba rörelser i ett.
Konstnärlig dans. Uttrycksdans.
Det är liksom som opera fast ännu svårare att förstå.
Läste tidningen häromdan. Ett dansprojekt skulle ut och pröva gränserna.
Dansa mitt i stan.
Ett citat från artikeln:
"Det är kul att dansa i det offentliga rummet och undersöka vad man
får göra, kolla gränserna och se reaktionerna. De flesta har varit positiva".
Jag tycker det är roligt. Ingen förstår nånting när det dansas sådär mitt på gatan.
Folk känner sig ivägen och barnen frågar sina föräldrar vad dom håller på med.
Dom dansar säger pappan. Jaha säger barnet.
Nån från Japan tar kort och undrar. Det känns om dansen är i Stockholm.
I mörka rum. Där dansas det. Övas och tränas.
Ja jag kommer aldrig förstå dans. Inte den där dansen.
Kulturdansen.
Trandans och Trance Dance förstår jag.

Kommentarer
Postat av: bro

du borde prova nåt nytt...typ modern dans eller varför foxtrott? swing är också populärt tror jag.

2007-08-20 @ 21:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback