Det var en önskedröm men jag måste medge

image679
Senaste halvtimmen av mitt liv har jag lagt på att klicka mig runt på www.herrey.se
Och nu vet jag inte riktigt varför.
Jag stannade upp för en sekund och tänke vad i herrans namn gör jag här.
Vad gör jag på den här sidan just nu, just idag. Visserligen köpte jag singeln Diggi Loo Diggi Ley när jag var sju år. En blå singel med de tre bröderna på bild i mitten.
Den starka snabba B-sidan bestod av "mitt hjärta slår samma slag".
Köpte den på skivaffären i Smedjebacken. Men det kan inte vara därför som jag nu tjugotre år senare söker mig runt på Louis hemsida. Varför sitter jag här nu och tittar på ett collage som Louis Herrey har gjort. Han har liksom skojat att hela hans familj är med i en film. Ett julkort till andra. Inte till mig ens. Det sitter jag och tittar på.
Jag tittar på tavlorna på väggen bakom.
Kollar noga.
Läser också allt som står där. Allt på Louis Herreys hemsida.
Ser på familjebilder och en häst som slickar på sitt nyförlösta föl.
Jag är ju sjuk.
Helt totalt sjuk i huvudet som sitter här istället för att handla och dra mitt ica-kort.
Internet måste vara fantastiskt.
Himlen öppnade sig
Det är knappt man sina ögon tror.


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är rätt sliten för att vara tjugo.

2007-12-18 @ 21:19:48
Postat av: J.

Hyfsad sladdis den lilla va?

2007-12-18 @ 21:56:36
Postat av: Roland

oj nu hörde jag muse på tv:n å glömde bort vad jag skulle skriva, jag får återkomma

2007-12-18 @ 22:06:34
Postat av: maja

året var 1984 och jag var kär i louis. jag har för mig att han hade blå skjorta....har jag fel? den kanske var turkos? pers var vartfall röd. det vet jag bestämt. jag skulle ju iofs ha kunnat googla..men ibland får man bara chansa.

2007-12-18 @ 22:34:56
Postat av: richard

jag ä en sång och 1 dansman... lalalalal!

2007-12-18 @ 22:51:46
Postat av: Greta

Jag var kär i Richard.

2007-12-19 @ 09:37:05
Postat av: Skägget

Ja, vad säger man om Richard... Han påminner inte bara om mormonerna....utan kanske nåt mer....

Postat av: Louis Herrey

Hej Nilsson,
Ville bara skicka en hälsning. Riktigt så sjuk är du nog inte... bara lite... kanske.
Skicka din adress så skickar jag ett julkort :)
Louis

2008-01-27 @ 21:04:01
URL: http://www.herrey.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback