Flower Power

DSC05843.JPG
Mina växter vill ha ljus.
Varje dag får jag ställa fram dom på bordet där nära fönstret.
Vi har faktiskt funkat rätt bra ihop jag och växterna.
Dom sköter sitt och jag mitt.
Ända tills för några veckor sedan. Nu är det mest gnäll och jämmer.
Varje gång jag lyfter dom hör jag små mumlande kommentarer om att
det minsann kunde vara bättre.
Dom klagar på ljuset. Att dom får för lite.
Ni får allt nöja er säger jag.
Det blir inte mer än såhär. Det finns dom som har det värre.
Det finns dom växter som lider av sjukdomar eller knappt får vatten.
Då tystnar dom ett tag.
Sen är det snabbt igång igen. När jag kommer hem pratar dom i mun på varandra och är det inte ljuset det är fel på så är det syrehalten i lägenheten. Vet inte om man kan göra nåt åt det här. Vill ju inte att dom ska vissna och samtidigt orkar jag inte med det där tjatet heller. Jag har försökt förklara att det inte längre finns nån bräda att stå på nu när fönsterkillarna varit här och jobbat. Dom verkar inte lyssna på det där.
Det är alltså inte så bra stämning som man kan tro.
När folk kommer hem och hälsar på står dom tyst och stilla
och bara håller stilen och färgen.
Det är nån hatkärlek mellan oss nu i december.

Kommentarer
Postat av: Anonym

har alltid misstänkt att du är lite sjuk. nu blev det bekräftat.

2007-12-27 @ 15:08:07
Postat av: Sigurdhanne

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback