Tralalala lilla molntuss kom hit ska du få en smäk

image677
Det är Ikea som sprider julstämning där hemma.
Där hemma hos mig är det Kamprads mattdesigners som gett mig jesuskänslor.
För det är väl Jesus vi ska tänka på när vi hör ordet jul.
Eller hur är det med den saken egentligen. Den ständiga frågan.
Jag tänker inte på Jesus och jag tror inte han bryr sig så mycket om det.
Jesus farsa kanske är mer skeptiskt nuförtiden än för ett par hundra år sedan.
Då tror jag folk brydde sig. Sökte tröst kanske.
Vi är inte så många som verkar behöva den där skäggige molngubben längre.
Eller så kanske det är just det . Mera gud kanske.
Jag får iallfall en hel drös med tomteskägg i min lägenhet.
Jag köpte en gång en matta som producerar skägg. En tomteskäggproducent.
Jag hittar små falska kopior av skäggen överallt i lägenheten.
Högt säger jag menvafan och krafsar ihop och slänger. Ut genom fönstret eller ned i papperskorgen.
Nu såg jag räkosten där borta. Den ligger bredvid Leksands knäcke.
Om han bara visste att jag snart kommer och klämmer ihjäl honom.
Då skulle han nog vilja byta med leverpastejen som gått i pension för längesen.
Ändå får han vara kvar bredvid smöret och körsbärstomaterna.
Ett värdigt åldrande.
Jämfört med att vara tub.

Kommentarer
Postat av: King of jews, king of blues

http://youtube.com/watch?v=Mzrl13XMD6U

2007-12-17 @ 22:39:10
Postat av: Hanna

Nej, ludde och greta.. vad gör du med snabeldraken?

Postat av: New Season

Undrar om det finns någon anledning att Tomten har ett nästan lika stort skägg som Gud? /C

2007-12-18 @ 09:19:33
URL: http://newseason.blogg.se
Postat av: Krona

För mig är det anjovisfile som är än värdig bit in på mackan. Det är ju jul snart..!

2007-12-18 @ 14:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback