söndagskräm

DSC00932
Jag o Pelle var på skutan och söndagssträckte.
Vi bastade med två gubbar som såg ut att heta Allan och Gert. Vi pratade om laviner med han som såg ut att heta Allan. Han frågade hur länge man kan klara sig under snön och en massa andra frågor. 
Pelle började smörja in sig med en hudkräm efter bastun. En väldigt väldigt bra hudkräm enligt honom. Den bästa hudkrämen i världen. Han tog mycket kräm. 
De är bra det sa han. Visste inte att Pelle var en hudkrämsanvändare.
Det är nåt lite kusligt med hudkräm. Tycker jag. Lite lite krämigt äckligt. Det luktar inte så gott heller.
Det luktar kallt och naturellt.
Men som sagt. Pelle hade bästa hudkrämen i världen.
Pelle märker att jag tar bild här och spänner sig samtidigt som han smörjer sig från topp till tå.
Pelle är 41 år.
Sen åt jag en fralla. Pelle åt ingenting.

Nu kollar jag o löva på blues.
En kille som spelar med gitarren upp o ned.
Upp o ned. 
Nån som vill hänga med nån dag och vara upp o ned i ett par timmar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback