Aktivt liv.

Syrran jobbar på Obs. Bergvik heter det nuförtiden.
I Håkan Holmtider.
Hon jobbar extra där på sommaren.
Alla som är över 30 heter ofta nåt som man heter när man jobbar i butik.
I Bergviksbutiker. Med livs och ljud och bild.
Kickinamn Anna-Lenanamn och Magdanamn.
De under 30 heter gärna Madde. Bara Madde.

Syrran heter Klara. Klara heter inte så många.
Känns mer som ett elevrådsrepresentantnamn.
Igår hade en herre frågat Klara vart man kunde hitta aktivt kol.
Min kompis ska ha det i sitt akvarium sa han.
Aktivt kol. I akvariet.
Givetvis hade herrn förmodligen läst på internet hur man
bränner egen sprit och vad man behöver.
På listan han skrev ut i sin förmodade något tröga bläckstråleskrivare stod det antagligen nånstans bland alla andra ingredienser: Aktivt kol! Och kanske fanns där ett tips om vart man kunde köpa detta aktiva kol. Går du till en vanlig affär kan du hitta aktivt kol på djuravdelningen, vid akvarietillbehören.
Så kanske det stod.
Nu skulle han alltså ha aktivt kol till sin sprit som han ville ha så ren som möjligt.
Han vill ju inte få ont i magen.
Han ville inte heller att dom han ska langa det vidare till ska behöva skaffa blindhund.
Klara visste inte var det aktiva kolet fanns. Han sa att han går lite uppåt och kollar.
Detta om detta.

Idag spelade jag golftävling.
Två herrar gick i min boll. Jan och Sune.
Men Sune vad gör du sa han några gånger.
Till sig själv. När han slog snett.
Det var roligt tyckte jag.
Sune är ett bra djurnamn. Skulle passa på en gnagare.
Sune och Jan var lugna beskedliga gubbmänfarbröder.
Tysta, reserverade, lugna.
Jag höll på att vinna den där tävlingen.
Som tur var slog jag i vattnet och slapp hålla tacktal och få fina priser.
Bättre att äta dagens lunch.
Äta och vara sur.
Åt fort.
Sur.
Bara sur.
Storebror ska till Italien på söndag.
Semester.
Inplanerat sen länge.
Står i hans kalender. Jag måste också ha en kalender där det står grejer.
Han ska ner till nån Fredde eller Anders. Det kanske var en Tomas,
Den där Fredde el nåt var redan i Italien.
Storebror fick sms.
Hej John (storebror heter John).
Nu är vi här.
Det känns som om vi är i en inredningstidning.
Allt är kanon.
Ungefär så.
John gick på en kurs en gång.
Improvissationsteater.
Är det verkligen en kurs?
Jag tar tillbaka. Han gick några gånger på improvisationsteater.
Det åskar nu.
Jag måste springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback