ching chong gucci

kinesa
Jag letade bland mina gamla semesterbilder och hittade Gucci när
han leker att han är japan. Inte landet japan utan en japan. Människosorten japanes.
Jag tror inte att nån skulle gissat på landet Japan. Men ändå.
Han låtsas vara en fotograferande japan.
Vi tycker det är kul.
Japanerna syns ofta på söndagar. Vi syns inte för dom på söndagarna.
Japanerna har stan för sig själva den dagen.
Jag kan tänka mig att dom minns alla skator och kråkor, blåsten och importburkarna,
cyklarna utan sadel och nån ensam öppen uteservering från sina sverigeresor.
Gucci ser ut som en glad Japan som nyss ätit på en kinakrog i en
medelstor svensk stad och fotograferar allt som går att fotografera inom
replängs avstånd från den stora bussen som
tar dom till nästa medelstora svenska stad.
Han låtsas prata med nån han känner.
Gucci kanske vill vara japan eller kines.
Han fotograferar ju så mycket.

Kommentarer
Postat av: Gunnar Bark

Han har en katt som
heter Kina. Kina är hans ögonsten.

2007-08-02 @ 12:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback