Mot huvudvärk, mensvärk och solvärk.

Golftävling med Smed idag.
Han gjorde vad han skulle.
Inte jag.
Vi spelade i samma boll som en Roy och en Pat.
Dom jobbade på Landstinget bägge två.
Dä ä ju så lugnt vättu. Förre vecka gick ja mä som vaktmästere sa Pat och såg 
väldigt KarlstadLandstingaktig ut i blicken.
Jag drömde mig bort och peggade upp på fel sida av teekulorna.
Dom skrattade.
Tog en Ipren mot solbrännan på axlarna.
Det tänkte inte gud när han skapade solen.
Att folk skulle ta värktabletter mot solen.
Han tänkte att potatisen skulle gro och haven och sjöarna få värmas upp.
Inte att människan skulle få ont av den och äta piller.
Iprenmannen mot solguden.
Vi ser fram emot trängselavgifterna på krogen på onsdag. 
Cykelturerna hem vid tresnåret med morgonpigga skator och spatserande kråkor.
Den ljusnande för tidiga morgonsolen och vattenglaset kl sex.
Svettningen vid nio och kexchokladen runt ett.
Vi gillar det.
Hur vi än vrider och vänder på det så finns den där.
Hatkärleken till vattenhålen.

Lite bränd på näsjävel också.
.

Kommentarer
Postat av: GUD

Du vet inte hur jag tänker. Jag vet två som vet hur jag tänker.

2007-07-18 @ 22:15:47
Postat av: Rikardamalie

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback