Fåre lov att vara så?

Jag skall fira midsommar hos Fåre.
Hans gravida fru sa att han måste städa stugan där vi (jag o Ruda) skall bo.
Fåre sa nej 3 gånger. Sen muttrade han ett ok.
Tjejer är allt bra ibland. Tvingar oss att städa. Göra rent.
Då får vi mysa om vi städar. Det blir så bra stämning om det är fräscht överallt.
Om toaletten blänker och disken ligger och vilar under en rutig handduk.
Då blir det bra stämning. Vi vet det.
Jag minns det där. Att det blev mys om man våttorkade. Jag minns det.


Sen msnade jag och Fåre vidare in i den varma sommarkvällen.

Fåre säger:
kan man krossfejda låtar i iTunes?

Fåre säger:
så att de går i varandra fint

Vanillo säger:
ja...men jag vet inte hur

Fåre säger:
inte jag heller

Vanillo säger:
och vad spelar det för roll om man ändå skall dö

Fåre säger:
det sa sara i föräldragruppen

Fåre säger:
varför ska man skaffa barn är det ändå ska dö? sa hon

Vanillo säger:
vad spelar det för roll att skaffa barn.. dom skall ju ändå dö

Fåre säger:
det blev tyst

Vanillo säger:
sen körde dom föräldragruppenjingeln eller?

Fåre säger:
det var roligt

Vanillo säger:
ja roligt att skoja om barn som dör. Det är inte så poppis.

Fåre säger:
hon skojade inte

Vanillo säger:
Tänk om våra barn dör. vad skall vi då göra. Skall vi göra nya eller skall vi köpa ny plasma-tv istället?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är det som får jorden att snurra. Våttorkningen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback