På en skör tråd

I en liten tråd
Igår spelade jag golf med Såss.
Efter åt vi lunch.
Han pannbiff. Jag kyckling.
Han blev aningen missnöjd över att det var vuxenlingon till biffen och inte barnlingon.
Vuxenlingon är inte så söta och är inte direkt som sylt.
Vuxenlingon är restauranglingon.
Du ville ha en hög med lingonsylt va sa jag.
Mmm sa han. Han skulle ta mer sallad sen sa han.
Det var ju buffé.
På morgonen hade han varit ute med Isak.
Isak, en hund.
Såss hittade en mask på backen.
Man kan ju göra det ibland om man tittar nedåt.
När det regnar ser jag ofta många maskar som kryper fram.
Dom ligger oftast bara still, gapar efter syre och tvättar sig lite.
Som vi människor när det är sol och uteserveringsstaket.
Masken släpade på sin egen kropp sa Såss.
Den hängde i en liten liten tråd.
Jobbig situation tänkte jag och tog en till tugga av kycklingen som för
dagen serverades ihop med potatis.
Majssås till. God sås.
Jag la märke till att hon jobbade i restaurangen i år igen.
Inte hon långa blonda utan hon korta mörka.
Trevligt.
Sen lossnade allt sa han.
Va sa jag.
Underkroppen. Den släpande kroppsedelen gick av.
Jag har bild på det här i mobilen.
Skicka över sa jag.
Vi åkte mot stan och vindrutetorkarna fungerade inte när
regnet mötte oss på Riksväg 63.

Kommentarer
Postat av: Casdamerica

Uno straise Qatro single sais, thanx


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback