Tuta nudel

Vart är regnet?
Det ligger och väntar.
Nu får Laleh kväljningar i en låt.
Vad skall det bli av denna kväll?
Såg en som jag vet heter Jenny eller Jennie på stan förut.
Det var längesedan jag såg henne.
Hon var fin.
Som en midsommarstång.
Jag och Gucci åkte stan runt.
Ett par varv för att tänka ut vilken lunch vi skulle ha.
Det var inte en speciellt klimatsmart lunch.
Den kostade säkert en 300-400 spänn om man skall räkna efter miljöplånboken.
Jag sträckte mig efter tutan när hon kom gående på trottoaren.
Gucci bromsade in. Han trodde kanske det var nån jag kände bättre än jag gjorde.
Kör sa jag. Kör.
Gucci menade att hon förmodligen hade vänt sig om efter tutandet och vinket
och sett på bromsljusen att vi både stannade till och gasade iväg.
Sen fick vi tham hrap thai.
Med sötsur sås och kletiga nudlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback