Det heter inte Idoit. Det heter Idiot.

nazi
Hej!
Jag heter Idiot.
Jag skall resa till Franförihelvetesfurt på fredag.
Mitt pass har gått ut.
Man måste ha ett pass för att skita i Tyskland.
Man måste ha ett pass för att duscha i Tyskland.
Man måste ha ett pass för att köpa lök i Tyskland.
Man måste ha ett pass
Man måste ha ett pass för att komma in i den där gaskammaren.
Eller som gubben som svarade på polisen. Lite glatt och hånfullt väste han:
- Det kostar att ligga på topp.
Jag ligger på botten din trötta expeditionsidiot ville jag säga.
Men man måste ha ett pass.
Och en hjärna.
En blöt frisk hjärna som inte torkat igen av all skitig datorluft jag fått i mig.
Man måste ha ett pass.
Och tax free choklad.
Och skit.
Flygresan ToR kostar 450 kronor.
Ett provisoriskt pass som dom strimlar sönder när jag kommer tillbaka på måndag kostar 980 kr.
Schengenavtal och tyska läderbyxor hjälper fan inte mig.
Jag letade efter en sida på polisen webbplats där man kunde
beställa en provisorisk blöt hjärna. Eller ett avsågat hagelgevär om hjärnorna var slut.
Och det är inte det värsta av allt. Det värsta av allt är att jag kan slå vad om att
du mår lite lite bättre av att ha läst detta.
Lite lite bättre av att jag får betala ett jävligt fult provisoriskt pass och du får fortsätta att sitta där du är och äta nåt fett och onyttigt och skratta framför din fula bärbara svarta Compaq. Du mår lite lite bättre.
Jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Martin

Det är gatustenskastarnas fel att du måste ha pass för att åka in till Tyskland under de närmaste veckorna. Om de kunde lämna G8-mötet i fred så skulle schengenavtalet fungera bra och det hade räckt med ett EU-körkort. Iallafall i teorin...

Postat av: Squeeze

Vill du låna mitt istället..? Om det är någon tröst kan jag bara säga att du är inte ensam om att glömma bort det där med att skaffa nytt pass i tid....Det finns många exempel...

2007-05-23 @ 22:19:08
Postat av: Anonym

Enligt Vägverket har jag ett körkort, det körkortet såg jag senast 2003. Det var en blöt natt i Göteborg.
Blir man stoppad av polisen funkar det med ett pass och ursäkten "jag har just blivit bestulen på mitt körkort men har beställt ett nytt".
Jag har två pass. Ett dugligt och ett odugligt.
Det dugliga passet ligger hos farbror polisen sedan drygt ett halvår tillbaka, det odugliga passet ligger i min väska.
Kan du gissa mitt namn?

2007-05-24 @ 09:21:37
Postat av: Hanna

Jag tog åt mig först, fast jag inte var skadeglad (jag blev snarare orolig över att mitt pass säkert också är för gammalt) men sen kom jag på att min fula bärbara Compaq är silvergrå.

2007-05-24 @ 09:31:38
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Glenn

Har en vit Mac, och således är jag en bättre människa. En människa som inte njuter av andras olycka. Jag vet ju hur det är, har varit där och det är en jävlig plats. En plats som livet självt.

2007-05-24 @ 10:33:41
Postat av: Sverrevilja

Great site, keep up the good work

2009-11-27 @ 09:24:02
URL: http://sverrevilja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback