schwester auf den Lund

DSC03252.JPG 
systeryster grillar paprikor i ugnen.
såhär såg det ut under bronsåldern.
syster heter klara med K och pluggar sig bright i Lund.
Idag hade hon ett par glasögon på sig som jag frågade om dom var nya.
Dom köpte jag år 2000 sa hon.
Jaha sa jag.
Hon gjorde fanastiska smörgåsar. Varma smörgåsar. Hon hade lärt sig av Jamie O.
Många tjejer som kollar på Jamie O tror jag.
Det är nåt med hans läspande.
Det ihop med matlagning, rufsig frisyr, glada cykelturer med samma tjej,
öppen planlösning är och förblir en fullträff för nästan...nästan alla.
Syster och jag pratade om sommarstugan. Vi vill vara där. I sommarstrugan.
Hon ville ha hjälp med att torka disken.
När hon kom tillbaka från toaletten undrade hon varför jag inte gjorde nåt.
Jag kollar på fåglarna där ute som flyger sa jag.'
Du är helt inkompetent i köket sa hon.
Jag tänkte att det är jag inte. Jag är typ som Jamie Oliver bara det att jag är lite långsammare på att diska, läspar inte och har inte en odling av färska kryddor under diskhon.
Jag orkade inte med banankakan.
Jag cyklar hem nu. Nedåt city. Från fallet genom skogen förbi gräddhyllan och sen rakan på Lingonstigen.
Förbi kroppkärrs IP och under highway.
Ned mot Norrstrand.
Med musik och luvtröja.
Inga smatterband och inget gashandtag.

Kommentarer
Postat av: Hyp Okondri

...du kanske skulle försöka att träna lite, det stärker dig olle, är inte ni på skutberget?
/Cilla

Postat av: Ruket

Jag vill också cykla där igen, eller gömma hemmagjort vin i skogen, eller se på rambo hos fjäder, eller bli tilltalad "senare krappen" av laszlo. Eller dricka Per Danielssons potatisvin tills jag spyr, eller kalla nån för pädel, eller bygga skateboardgrejer på övre lekparken som conrad larsson eldar upp med diesel och däck på valborg, eller snusa i smyg tills man säger åt sina föräldrar att de får vänja sig bara som Pontus E...

2007-05-30 @ 02:08:35
URL: http://www.myspace.com/humblejohan
Postat av: Magen

Jävlar va Rocky..han ä som du fast inte lika cool. Själv hade jag mitt handtag alltid med mig när jag gick nerför gräddhyllan. Jag o Chili. På påsk samlade vi raketer som hade exploderat för flera timmar sedan. Våra föräldrar hade en gemensam pakt om att inte låt oss smälla smällare. Istället gasade vi mycket med våra handtag när vi gick nerför
gräddhyllan för o leta smällare.

2007-05-30 @ 11:51:25
Postat av: Sandra

Jag gillar inte Jamie O. Det är nåt med hans läspande.

2007-06-14 @ 21:33:40
URL: http://asortafairytale.blogg.se
Postat av: Idarthale

Very resourceful, thank you dave

2010-12-08 @ 12:45:51
URL: http://idarthale.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback