Bananlack kan ge dig vingar

DSC05428.JPG
Hade en banan i kroppen och smaken kvar i munnen när jag gick förbi rasten.
rasten hade precis börjat
förmiddagssol
kall och hård gata med infruset grus
Jag stod stilla ett tag och kollade på energin där inne på gården
den var maxad
barn kastade sig runt i oknäppta jackor och osnörda skor
överlyckliga över rast och aktivitet
rundpingis på ett bord. säkert tjugo kids som sladdade i gruset
där stod jag häpen
jag vågade inte stå kvar mer än cirka tio sekunder
jag började känna mig som en farbror
en farbror som såg ut att inte ha nån uppgift
en farbror som bara driver omkring på gatorna och tittar på barn som leker
en farbror som ätit bananfrukost och gett sig ut för att hitta just nåt att göra
det blir nån mjölig smak i munnen av banan
som om man varit hos tandläkaren och fått just bananlack
det var längesedan man fick bananlacken
och helikoptern i plast
jag tänkte på de där kidsen när jag passerade pizzahuset och potatishuset
jag var avundsjuk såklart
i lurarna var det grunge dagen till ära
"not for you"

Kommentarer
Postat av: S

Du skulle stannat. Stannat upp dem. Lärt dem något.

Postat av: blogg-hansson

i den där lilla gula dörren gick jag i skola i tre år, år 4-6. i den där gröna byggnaden hade jag den där skoltiden när skolan var det bästa som fanns, år 1-3. viktig info :)

2007-11-16 @ 17:31:05
URL: http://goodmorning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback