Inter Citytryck med djävulen och damm i trumhinnan

image640
Apoteket hade ett fint erbjudande för dagen.
Jag hann inte med det. Så synd på en så kul grej.
Påväg mellan oliven och philipsson fick gucci hicka.
Han försökte prata samtidigt då jag märkte att allt inte stod rätt till.
Hicka blir ju liksom mindre uppstötningar.
Och så prata på det då.
Han försökte bli av med hickan. Svälja tre gånger utan att andas.
Jag försökte också. Svårt. Svårare än jag trodde.
Tåg nu. En tjej framför läser om mord i kvällsblaska.

Mitt blodtryck är för högt. Jo visst är det så.
Ska ta de där trettiokronorserbjudandet imorgon.
Det får bli ett löfte.
Som lätt kan brytas på perrongen imorgon eftermiddag.
Som Hasse Alfredsson sjöng.. ska vi byta.. ska vi byta grejer.. ska vi byta grejer med varann
Jag byter min blodtrycksmätning mot din cykelpump
blodtrycksmätning mot cykelpump
ska vi byta grejer.. ska vi byta grejer med varann
Jag byter min blodtrycksmätning mot din cykelpump
cykelpump mot en trevlig dam
blodtrycksmätning mot din cykelpump
cykelpump mot en trevlig dam.

Devils & Dust är en alldeles utmärkt tågåkarplatta.

Kommentarer
Postat av: Akinnah

Jag var tvungen att surfa in på apoteket.se och se om det var så att meningen fortsatte med kropps-...fettprocent. Och jo. Nyfikenhet och ångest i ett.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback