Live and let die!


Muggen här. Det är en tsunamimugg. Den håller värmen bra.
Ett bra stengods. Den är formad som en våg. Röda korset som gjort.
Bra muggar. Snygga och ligger bra i handen. Ligger eller sitter en mugg i handen?
Den här deon är bra också. Vichy från apoteket. Den ligger också bra i handen.
Jag märker att det inte ser så trevligt ut i lägenheten. Den här gubblägenheten jag hyr.
Inte sådär mysigt som man ska ha i november. Enligt tv. Enligt spalterna. Enligt mig också kanske.
En stor ful garerob och otäck belysning. Känner ingen som har otäck belysning.
Jag ska sluta att ha otäckt hemma.
Skjutsade mors och fars till flygplatsen imorse.
eller imorse. nollfem är ju natt.
svart regn. fars pratade där fram.
hörde hälften.
man hör ofta hälften när man sitter i baksäten.
musiken hör man dubbelt av.
han satt och berättade ett avsnitt ur bombi bitt och jag.
jag hade ju bara sagt att det är att ett jävla mörker där ute.
svor gjorde jag nog ioförsig inte.
men mörkt sa jag att det var.
här är schwart så man inte en hand kan se sa fars.
vem sa det sa jag. jag visste att det var nån ur nån piratenberättelse.
men jag frågade iallafall.
det är tysken i bombi bitt och jag sa han.
det där med schwart sa han så högt att även en döv hade bett honom att dämpa sig.
mors satt bredvid. van passagerare till den här citatfarbrorn.
van vid hög volym från stereon.
hon är van att hennes trumhinna och trumpet eller vad det heter där inne i örat. det heter nåt med trumpet där inne. inte bara trumpet. det är ju ett intrument.
men nåt i liknande stil.
hon är iallafall van att få höger öra brutalt överfallet av dagens eko kvart i fem.
hon är van att få höra ett hyschhh. van att vara lugn och snäll.
så är ju morsor oftast. lugna och snälla. farsor styr och ställer för att få lugn och ro.
dom gör det på ett mer dramatiskt sätt.
nu följde där fram en mer lågmäld berättelse om hur nåt silver skulle stjälas och nån tysk som pratade om lyset.
lyschet alltså. i bombi bitt.
På flygplatsen vilade en morgonstämning med skarpt ljus från check in shopen som det heter. kan man verkligen vara glad halv sex på morgonen om man står i en check in shop. hur många pikétröjor säljer man halv sex på morgonen. eller små väskor i plats. i PLAST.
det finns en bra skylt som jag alltid läser när jag är på karlstads flygplats.
de står att det inte är tillåtet att ta med sig skjutvapen, knivar eller andra föremål som kan skada besättningen.
man får alltså inte ta med sig en pistol och skjuta nån av flygvärdinnorna. inte heller plocka med sig en jaktkniv och sticka ned en pilot. eller kanske bara rispa honom. det är allt tur att den sitter där den skylten.
de låter som om vattenkokaren börjar brusa upp.
det är regnet mot plåttaket här en cirka två meter över mig. jag gillar plåttak väldigt mycket.
jag gillar plåttak mer än halmtak.
och mer än korvstroganoff.
fast korstroganoff är väldigt gott. man ska helt enkelt inte jämföra plåttak och korvstroganoff.
jag skriver så längt här ikväll. jag själv skulle aldrig orka läsa ända hit.
vad vill folk, vad vill jag, vad är det här
jag ska sluta skriva så långt. ingen mår bra av det.
vad är de för dag idag?
långt och tomt. det är inte mycket att göra åt det. nåt ska man göra.
duscha kanske. det är upplyftande att duscha.
jag duschar ofta på kvällen
gucci duschar på morgonen. andra duschar både morgon och kväll.
det är allt ett slöseri. med vårt kära vatten.
jag duschar länge. varmt länge länge.
längre tillbaka i tiden fick folk sitta i en träbalja och tvätta sig.
ja såhär är det. november 2007. jag fascineras av den här årstiden och vad den gör med oss.
man är aldrig så levande som nu. allt är på riktigt i november. det känns så.
inte som på sommaren då det är ett fläng hit och dit och allt görs och ska göras.
efter konserten ikväll var jag och köpte kött.
jag och sten köpte kött på king.
mitt i cheesburgaren orienterade sig 7 dalmasar in genom dörren.
Herrarna var på ett överförfriskat humör och det gick inte att ta miste på att dom hade ställt in radarn på kött, fett och majonnäs. Dom vill ha mat nu. Mycket mat.
I bakgrunden sjöng Ola om do you feel like i feel nathalie nathalie
Sen kom den.
Öppningskommentaren kom från han med nya skor.
"Släng i kycklingvingarna i fritösen, Nu jävlar"

Kommentarer
Postat av: Krona

Någon har skrivlust iaf...mycket upplysande information i höstrusket!

2007-11-30 @ 16:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback