Ballongdans


Det var en bjudning.
Det var trettioårsmat och hej hej och firman går bra eller och raketer och queen och upptagen taxi till stan och åka i baksätet med hemåtvändande föräldrar. Pappan höll ett litet minnesvärt välkomsttal där han sa att här ikväll finns det både snygga och fula. Spyr gör ni på gräsmattan.
Vi satt på verandan sen han och jag.
Mariestad, infravärme och prat om King Cobra. Han skulle få en sån.
Sonen skulle få en klubba.
Den gick ju så bra i somras. Rakt och långt.
Han berättade om dotterns kanin.
Kaninen hade dött och han bad grannen lägga den i frysboxen.
Han skaffade en fin trälåda från systemet. En liten kista åt Stampe.
Jo vet du sa han.
Den gick fan inte ned i lådan så jag knäckte bakbenen pån såhär vettu.
Sen var det glass och maränger.
Han var på ett strålande humör och älskade chokladsås.

Kommentarer
Postat av: Anonym

så det var ingen som grät i en halvtimma. tur för dig.

2007-10-14 @ 12:39:24
Postat av: maja

Ingen öppen kista på den begravningen antar jag.

2007-10-14 @ 14:18:36
Postat av: Krona

Det var en fest utan liknelse. Jag undrar vilka han tänkte på när han sa att där var både fula o snygga..?
Till helgen kommer det att bli en än bättre fest. Då ska ju herren själv leva uti hundrade år..HURRA!

2007-10-17 @ 18:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback