Olsson

DSC04709.JPG
Jag åt bönor på stan. Rårivna rotsaker och höna. Kyckling heter det.
Gick runt och var 30 istället för 29. Där på stan kändes det bra. 
Det var bra att gå på stan och vara 30. Strosade.
Per Olsson dök upp och vi satte oss på en bänk.
Han är hundra år äldre än mig ungefär med ser nästan nästan ungdomligare ut.
Ja det där med ålder ja. Det är som med väder. Man kan prata och prata.
Och prata.
Olsson och jag pratade om hur det känns att bli trött på en stad.
Där till höger om glasrutan finns en dörr. Där har jag bott en gång i tiden.
Då åt jag ostbågar och kollade ofta på film. Jag blev tjock och trött.
Och mätt. 
Frisyr hade jag också. Kort liten snofsig nyårsfirarfristyr.
En gång färgat. Kastanjefärg.
En gång planterade jag om alla blommor också. 
En svärmor kom in genom dörren och sa nämen så duktig du är.
Jag var duktig rätt ofta när jag bodde där i stan.
På bänken satt vi rätt bra.
Pers tjej ringde. Nån knapp var intryckt på tvättmaskinen.
All tvätt var blöt.
Sköljstoppet sa jag.
Jag sa det två gånger. Bara för att markera nånting inom tvättande.
Sen kom Frodda och sa grattis. Han var skäggig.
Vi gick mot Haga. Ja sa du får jättegärna komma.
Han vek av vid kanalen jag fortsatte förbi skin deep.
Per Olsson är en hyvens karl det.
Men en gång kommer jag ihåg att han var förbannad.
Arg som ett bi.
.


Kommentarer
Postat av: Gunnar Bark

Där bakom er ligger Martins Parym. Där tog jag hål i örat -89. Jag gick in i butiken och sa att jag ville ha hål i örat. Då fick jag följa med tant upp i en lägenhet i samma hus. Där fick jag mitt hål. Hon hade en tax.

2007-10-02 @ 20:00:16
Postat av: SAILOR

Någon som fyller år idag ?????
GRATTIS !!!! Ung PÖJK blivit GUBE !! ?
SE-GLA-UT Hälsn
f.d Praktikanten
Liten blir STOOOOOOOOR
:-))
HadeBÄST HaHa

2007-10-02 @ 20:48:08
Postat av: Kristian

Grattis på födelsedagen din jäkel. Carin hälsar också.

2007-10-02 @ 21:22:03
Postat av: V

Jag minns också taxen. Hade hon inte väldigt många rosa möbler också? Taxen skällde hela tiden.

Postat av: jessica

att vara trött på en stad kan jag skriva under på...

2007-10-03 @ 10:44:14
Postat av: vanillo

tack så smycket!

2007-10-04 @ 12:36:19
Postat av: C

vem är det till höger, är det du? vavavavavacker! :-O

2007-10-04 @ 23:25:20
Postat av: gadjo dilo

vacker på utsidan har verkligen inget med insidan att göra. den saken är ju klar.

2007-10-10 @ 17:09:31
Postat av: Christianfiona

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

2010-05-05 @ 10:46:01
URL: http://christianfiona.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback