The Shanes and Orange

image601
Bra bandnamn det där.
Där ovan.
I rubriken.
Det blåser för mycket ute.
Det har jag inte beställt.
Blodpudding vore nåt.
Hem och steka blod.
Kvällens höjdpunkt.
Så får det bli.
Stekt blod och knaperstekt gris till det.
Och små små lingonbär.
I högstadiet fick vi göra vår egen matsedel.
Det var en hemuppgift i hemkunskapen.
En dag i den där veckan bestämde jag blodpudding.
Som efterrätt skulle det vara apelsin skrev jag.
Jag fick en guldstjärna i kanten eftersom jag kommit ihåg c-vitaminen.
Det är en bra låt det.
Eller låt.
Visa kanske.
Kusin Vitamin hängde och slängde i en gardin.
Hans välkädde polare hette Krakel.
Krakel Spektakel.

Kommentarer
Postat av: maja

sille dill sille dill sille dill dill dill

2007-10-29 @ 21:56:25
Postat av: Roland

Det var fint skrivet, det gjorde min kväll, nu lägger vi oss.

2007-10-29 @ 22:58:02
Postat av: C

Jag älskade de där dagarna i skolan när man fick blodpudding o apelsinklyftor! O eftersom jag i princip var den enda som åt av blodpuddingen så kunde jag äta hur mycket som heeeellllssssttt!

2007-10-30 @ 20:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback