Boys & Girls

Idag har vi pratat om kille och tjej här på jobbet. Först pratade vi om vad tjejer vill ha.
Vad hon tycker är viktigt och så. I en relation alltså.
Pengar sa vi först. Trygghet och pengar.
Sen kom vi på att det är pengar som är tryggheten.
Det var två tjejer här. L frågade dom. Tjejerna svarade pengar.
Fram till att killen är 25 så är det okejom han flackar runt lite och inte har fast jobb.
Sen börjar den riktiga fasen.
Riktigt jobb, riktiga pengar.
Riktiga åsikter och jordnära visioner.
Gärna en ordentlig hobby.
Det var mycket som skulle vara på riktigt efter 25.
Inte hänga löst i luften.


Här är en lista på viktigt och inte viktigt.

- Att han har ett fast jobb och bra inkomst
- Att han har humor och hjälper till i hemmet
- Att han kan laga mat och ta ansvar för sitt liv.
- Att han har visioner
- Att han har en ren toalett och ett rent handfat
- Att han gillar barn
- Att han kan visa känslor
- Att han gillar att gå på hennes kompisars bröllopsfester
- Att han kommer ihåg födelsedagar
- Att han kan överraska
- Att han är spännande
- Att han kan känna sig ledsen ibland
- Att han har lite mjuka plagg i garderoben


En lista med mindre viktiga grejer

- Att han kan mycket om motorsport
- Att han kör bil bra
- Att han byter däck
- Att han gillar sportnytt
- Att han inte vill planera in nåt om två veckor
- Att han är bra på att vila efter maten innan disken är diskad
- Att han är inne mycket
- Att han skämtar om framtiden
- Att han pratar lite och håller låg profil
- Att han är bra på att säga Tja

Försvarsministern har avgått. Han Odenberg.
Det går väldigt bra för alliansen.
Han ville bestämma mer. Mer makt. Mer mat.
Mer av allt. Mer taxi till jobbet. Mer mer mer.
Allians för Sverige.
Buskis för Sverige.
.

Kommentarer
Postat av: Rolle

Det var en lista helt saknad av äventyr. Man blir ju piggare av att inmundiga en burk sobril än att leva det livet. PS. Gör Maud Olofsson till statsminister. DS

2007-09-05 @ 17:05:22
Postat av: C

Hm, det var inte mycket på den listan som matchade mina krav i alla fall. . . Det måste vara skitskumma brudar på ditt jobb!

2007-09-05 @ 20:39:39
Postat av: Gunnar Bark

Vem är L? Lenny? Libby? Larry? Lonny? Lissy?

Postat av: Akinnah

Humor och visioner kan jag skriva under på men pengar..? Njae, mina har aldrig gjort mig lycklig. "Ärlig" hamnar högt upp och "utstrålning" också.

2007-09-05 @ 21:51:30
URL: http://akinnah.blogg.se
Postat av: malin

Har kikat in igen...
Alltså, jag har varit ihop med den killen som beskrivs i listan. Fy fan, vad ledsamt det blev efter ett tag.

2007-09-06 @ 19:39:09
URL: http://mallanp.blogg.se
Postat av: Anonym

känns bara jävligt trist och förutsägbart. Lägg till villa eller radhus också...sen kan vi leva lyckliga i alla våra dagar...

2007-09-06 @ 22:51:42
Postat av: Hanna

Äsch, jag håller med. Ge mig ett radhus och jag är nöjd. Och en volvo.

2007-09-07 @ 06:55:28
Postat av: Krona

Jag har köpt kombi så nu är jag den ultimata killen för allt annat ja det liksom hade jag redan från födeseln växte upp i villa fick fast jobb och fick en snygg och smart tjej. Fy f-n vad man är lyckad då!

2007-09-07 @ 20:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback