Eldur

DSC04099.JPG 
Jag gör den där hurtigminen som inte är direkt jag. Sådär går jag inte runt och
ser ut men den kommer ofta på bild. Automatisk.
Alla har vi en ditslipad min.
Len om kinden och en rejäl brasa en solig söndag.
Det är så lite som kan ställa till med så mycket.
Att få elda ordentligt. Det kan man bli glad av.
När jag var liten eldade jag och David Ferm upp en stor yta gräs.
Det tog sig för mycket.
Våra skor blev svarta. Ett digert släckningsarbete från 15 pers räddade månadspengen.
David fick utegångsförbud minns jag. Inte jag.
Jag gillar att bränna upp saker.
Jag gillar att ha för mycket tändvätska på grillen.
Jag gillar att låtsas att det blev för stor eld.
Jag gillar att folk säger att det där var väl onödigt.
Jag gillar att ta risken för stor brand.
Eld är härligt.
Eld är framtiden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

väldigt lik Pelle Plutt

2007-09-09 @ 21:05:10
Postat av: Anonym

...nej mer likt Nils Karlsson Pyssling

2007-09-09 @ 23:24:18
Postat av: Akinnah

Fina grejer... eld är mäktigt.

Postat av: Lärarinnan

MVG. Upprepningar - stilistiskt grepp som funkar. Keep up the good work.

2007-09-10 @ 12:56:15
URL: http://asortafairytale.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback