Fiskgas

Vi var på fiskebutiken.
Jag o Roland var där nu på lunchen.
Inte ofta jag gör ärenden på lunchen.
Det är vanligt för andra. Att göra ärenden på lunch.
Tror det är vanligt att folk åker till bilhandlare på lunch. Kolla fälgar.
Vi köpte fiskeprodukter till helgens flugfiske i Sälen.
I fiskebutiken är det tyst. Inte ens en liten radio. Knäppt tyst. Knäpptyst.
Jag hostar lite och rör mig så det ska bli lite ljud säger aha mmm och aja ok för att bryta ytspänningen.
Vi är ofta lite uppspelta när vi handlar i fiskebutiken jag och Roland.
Nåt roligt närmar sig. Naturen, lägereld, sjunktafsar och djur. Då blir man uppspelt.
Sen åt vi lunch. Det tyckte Roland var trevligt.
Han sa att det kändes som om helgen börjar redan nu.
Vi fick remouladsås och stekt fisk. Det är helande mat.
Minns alla fantastiska fiskpinneluncher i högstadiet och gymnasiet.
Roland åt lika snabbt som jag idag.
Han brukar säga att jag inte ska slänga i mig maten.
Det bildas gaser säger han. Tänk om jag vill ha gaser då?
Nu börjar eftermiddagen.
Gucci vill att jag ska göra kaffe.
På radion spelas det soisajdel.. och bjotifol görl för åttahundrade gången.
Men såhär direkt efter lunch så störs man inte så mycket av det.
Man är påfylld. Uppfylld. Jäst.
Det går snabbt över
.

Kommentarer
Postat av: contaqt

åt också remulad och stekt fisk idag..

Postat av: Akinnah

Meh, ska ni fiska igen? Det är pubkväll på jobbet igen imorrn...

2007-09-26 @ 23:12:55
URL: http://akinnah.blogg.se
Postat av: Vetlealma

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2009-05-21 @ 10:38:53
URL: http://vetlealma.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback