Haj på daj du.

DSC04485.JPG
Köpt en blomma med säkert fel typ av kruka. En grön blomma.
Han i kassan hade en stor klocka. Han hade en ännu större hemma sa han.
Även en äkta Rolex. Man kan unna sig det när man bor hemma sa han.
Trevlig person. Han i kassan. Uppåt.
Quint blir uppäten av hajen på tv.
Hajen 1.
Jag fick inte se hajen tror jag. Fick inte se våld och blod på tv när jag var liten.
Inte förrän jag hade växt ikapp min kropp. Allt skulle få rätt proportioner först.
Kollade Hajen hos Ulrika Nerman.
I hennes källare var jag med och smykollade på Hajen.
Jag kommer ihåg det dåliga samvetet som gnagde under filmen. Jag fick ju inte se.
Saft, glasbord, marmor var det kanske. Varm matta. Heltäckningsmatta.
Källare. Det var lyx. Att ha källare.
Det stod ofta en frysbox i nåt rum om man hade källare. Med kallt cementgolv.
Boxen var fylld med isglass.
Jag fick göra min egen isglass.
Med hemgjord saft och hårda små röda plastpinnar som man satt ned i små genomskinliga plastglassbehållare.
Sen vänta. Och vänta.
När glassen var som skör våris på Vänern sög man ur saften och cyklade till lekparken.
Men Hajen ja. Hemsk film. Blodig. Den går på räls där under vattnet.
Hem nu och stretcha inför tvättpasset imorgon klockan sju.
Sju på morgonen.
Ovanligt dumt att utsätta sig för.
Tvätta kalsonger klockan sju.
Men så är det ju höst också.

Kommentarer
Postat av: maja

åååh...den där glassen som bara blev som grynig is när man sugit ur den söta jordgubbssaften. ack ljuva barndom.

2007-09-26 @ 18:15:12
Postat av: Rigmor

Vad heter expediten, hur gammal är han & vart hittar man honom? Han ser ut som en liten småpojke. Jag gillar småpojkar!
Hajen är dålig. Typ det sämsta som någonsin gjorts.

2007-09-27 @ 21:18:21
Postat av: Krona

jag var en busig kile när jag var liten såg på Indian Jonas o det förstörda templet men det fick inte Vanillo vill jag minnas Han fick mardrömar då sa hans fromma moder

2007-10-17 @ 19:27:16
Postat av: Niklasmolly

I really enjoyed my visit. A great site


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback