Lasses agn

Det finns vissa dagar som man blir sugen på sprit.
Kanske inte på smaken sprit utan på det tillblandade söta.
Och sen hur man blir av själva spriten.
Det är det man blir sugen på och sen några timmar efteråt aldrig vill göra om.
Idag är en sån dag då jag känner för sprit och annat onyttigt.
Nu sa jag att köttfärslasagne är gott.
Gucci och Lanno såg frågande ut och menade på att det bara heter
lasagne och då är det underförstått att man menar en lasagne med köttfärs.
Köttfärslasagne sa jag. Sen tänkte jag efter och kom på att man nog inte säger
köttfärslasagne ändå. Man säger bara lasagne.
En vegetarisk lasagne heter däremot vegetarisk lasagne.
Varför kan det inte stavas Lasanj. Som om vi skulle stava Kastanj som Kastagne.
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jeg fikk et tips om en cool svensk blogg..... en gang kjente jeg en cool svenske som av og til drakk sprit og lekte helikopter med sin kropp.

2007-09-07 @ 19:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback