Passar det inte?

Idag var jag hos Polisen.
Hos polisen uppför man sig och talar lugnt.
Om man kör bil till polisen kör man försiktigt så att man inte åker fast.
Man parkerar prydligt och följer alla regler som man kan tänka sig.
Skulle ha pass. Det sa jag när jag kom fram till glasrutan där polistanten stod.
Hallå hallå, jag skulle behöva ett nytt pass jag sa jag.
Jag försökte skoja lite då och då. Det gick inte hem.
Det är svårt att skämta inne på en polisstation.
Det är nästan inte tillåtet känns det som. Direkt efter att man skojat lite så
ångrar man sig. Harklar sig lite och ser ut som om man inte sagt nåt.
En skock med barn stod utanför dörren och en polis frös och talade om att
dom skulle vara inne på polistationen. Barnen ville titta på tjuvarna.
Dom som satt innanför galler. Det kan vi inte sa polisen. Det är alldeles fullt där.
Jo men snälla vi vill bara se på dom sa barnen.
Jag vill också se på tjuvar tänkte jag.
Skulle man inte kunna ha en rundvandring inne i häktet.
En nätt liten summa skulle man kunna ta för att låta folk få
gå runt och kolla på förbrytare.
Utanför en liten stencil i plastficka som talar om vilket brott den och den begått.
Det är lite konstigt det där med fängelser. Om man tänker efter alltså.
Människan har låst in andra människor för att dom gjort dumma saker.
För att inte människan ska göra mer dumma saker får dom sitta i ett rum som är låst.
En typ av skamvrå.
Om man tänker på det mer än några minuter.
Typ tio elva sådär.

Kommentarer
Postat av: bella

Nej. Icke.

2007-09-04 @ 19:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback