Skrutta

Vi pratade om när mammorna gjorde äppelmos i köttkvarnen.
När vi var små gjordes det äppelmos.
Mammma och mormor.
Det var roligt att vara med när det gjordes äppelmos.
Roligare än att äta det.
Jag sa att skrotten kom ut på ett ställe och moset på ett annat.
Skrotten sa Gucci.
Ja sa jag.
Skrutt heter det sa han.
Ja sa jag. Äppelskrutt.
Du sa skrott sa han.
Ja jag säger nog skrott också sa jag.
Öppna rutan, jag ska slänga ut skrotten tog jag som ett exempel.
Det blev tyst.
Jag har rättat nån annan i den här frågan sa Gucci.
Sen frågade han Lanno om vad det hette.
Äppelskrutt sa han.
Jag använder mig av bägge orden.
Som äppeljuice och äpplejuice.
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaha. Som att säga att "förråd" och "federåd" är varianter av samma ord. Det är inte inte. Ej heller skrutt och skrott.

Postat av: maja

jag satt och gapade när skrutten kom ut. varje gång. o så gjorde vi korv i en kvarn på jul. kött i där uppe och så på med korvskinnet på ett rör där nere. korv är kul.

2007-09-14 @ 13:09:00
Postat av: Akinnah

Ett äpple och ett glas äppeljuice. En skrutt och skruttet åker ut genom fönstret. Solklart :)

2007-09-14 @ 13:37:13
URL: http://akinnah.blogg.se
Postat av: Roland

...eller som att säga Statoil eller Statiol, antenn eller antend, ambulans eller ambolans...snart hälja nu...men det skiter Gunnar Barks djur gött i...var är Gunnars blogg? Jag saknar den här.

2007-09-14 @ 14:16:39
URL: http://tompalainen.blogg.se
Postat av: Krona

nä rätt ska vara rätt! Enligt mig så heter det äppelmos o inte äpplemos...vet inte hur det är med äppledjoice ifs.

2007-09-17 @ 17:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback