Termosen

DSC04625.JPG
Tysken sitter i Trollhättan.
Tysken studerar i Trollhättan och ringer mig och säger att
han behöver hjälp med en termos.
Han har en termosuppgift och och vill att jag gör nåt snyggt åt han.
Tysken är bra på att förbereda sitt liv.
Han förbereder sig inför det riktiga livet. Med studier och arbeten.
Han är bra på det där tysken.
Han jobbar extra på Saab. Sätter dit nån plastgrej som han sa.
Bakom lysena.
Säkerhetsbältena också. Om han inte hinner klart drar han i en röd tråd.
Då kommer det två killar rusande och hjälper till.
Bandet får aldrig stanna.
Termosen är klar. Skickar högupplöst jpg.
Mormor väntar. Förmodligen blir det kött och potatis.
Det blir ofta kött när mormor är på besök.
Och nyheter varje hel och halv timme.
Och vila såklart.
Flera timmars vila.
Det bästa med att vara gammal. Att få vila flera gånger per dag.

Kommentarer
Postat av: Gunnar Bark

Det här är rätt forum. I skuggan av Olle. Det är här jag trivs. Det är här jag känner mig trygg att skriva. Idag fick jag skit två gånger av Sara när vi stod på marknad och sålde fårskinn. Sara säger till mig att nästa gång det kommer fram en gammal person så ska jag säga att lammskinn är bra mot liggsår. Sagt och gjort. Nästa gamling som dyker upp säger jag jag så till. Sen säger Sara att så får jag inte säga. Hon skojade ju bara. Nu förolämpade jag gubben. Inte bra. Sen pratar Sara och jag om en äldre dam som är granne till oss. Vi funderade på hur gammal hon kan vara. När damen kommer fram så pratar hon om sina barn och hur gamla de är. Bra läge att fråga damen om hennes ålder, tänker jag. Då får vi ju svar på vår fundering. Sen säger Sara till mig att jag inte ska fråga en dam om hennes ålder. Faan vad hon sätter dig mig.

2007-09-30 @ 19:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback