Tut tut körtelsöndag!

Dom sjunger om gud på radion.
Det låter som om dom sjunger Guds fabrik.
Nu var det en som pratade om Gud och hans verk.
Det är söndag.
Det är P1.
Det är kaffe och psalmhits.
Kompmusiken till de här gudslåtarna låter alltid likadant.
Det kanske är samma band som spelar.
Överallt.
Jag ska ut och möta min gud nu.
Solen och den friska luften.
Det har svullnat upp bakom öronen.
Två körtlar som blir stora när jag sover för lite.
Och dessutom lever onyttigt. Ofräscht.
Då säger dom ifrån. Körtlarna.
Gillar inte ordet körtel. Jag tänker på en liten muskelklump.
En liten klump, en liten boll som ligger i nån vätska och bara är en körtel.
Lite mjuk och dallrig trots att den är så liten.
Däremot körvel. Körvel påminner om persilja.
Till utseendet.
Nu sjunger dom om hjälplöshet. Det var det enda ordet jag hörde från kören.
Kören på radion.

Kommentarer
Postat av: C

Körvel & körtel är båda riktigt äckliga ord. Jag brukar ha svårt att bestämma mig för vilket som är värst. Och så hatar jag ordet "färsk". Förut fick jag ett litet utbrott varje gång nån använde det ordet. :-O

2007-09-09 @ 19:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback