3/7

image889
Igår tänkte jag på att vi blir ungefär 70 år.
Det är det man kan räkna med ungefär.
70 somrar, vintrar, vårar och höstar.
En del får avbryta tidigare, andra får leva ett par år till.
Med vi menar jag oss män. Mannen kan räkna med cirka 70 levnadsår.
Kvinnorna är ju dom seglivade varleserna.
Jag tänkte att livet levs liksom i tioårsperioder.
Det skulle jag sen upptäcka inte vara nån bra idé.
Hur fort går inte en tioårsperiod tänkte jag.
Svooosch, så ungefär. Vroooommm,, swooosch. Ritsch ratsch.
Vips så har tio år passerat.
Att sen tänka att man bara får sju stycken tioårsperioder satte igång knasiga tankar.
Jag har levt tre stycken av dom där sju.
Fyra kvar alltså.

Nämen vad skulle jag säga.
att... jorå annars så är det rätt bra.

Kommentarer
Postat av: jessica

söta vovvar, har du lagt ner ridgebackarna och ska ha en sån istället?

Postat av: Nimme

Låter som lite måndagsångest. Botas bäst med en tisdag.

2008-04-14 @ 22:17:05
Postat av: Gunnar Bark

Å va gulliga.

2008-04-15 @ 13:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback