En öppen biljett


Jag tänkte på Spanien.
Där går dom omkring på varm betong. Nysopad varm betong med lite sand på.
Små kvällsöppna butiker som ingen handlar i. Syrsor. Nån vespa här och där.
Det är varmt i Spanien. 20 grader på natten.
Och här i kalla nord har vi börjat elda med trä igen.
Som Hedenhösarna gjorde.
Ska vi inte överge den här delen av världen snart.
Alla packar och drar på en och samma gång.
Vi kan väl sprida ut oss. Det finns ju en jädrans massa länder.
Ska vi verkligen fortsätta att försöka låtsas som om ingenting. Nu när vår bästa förklaring till varför vi bor här har börjat att svika. Den svenska fantastiska sommaren. Den svenska fantastiska sommaren har ju inte visat sig på flera år.
Jag tänkte att det finns helt klart roligare saker att syssla med än att strax före 23 en onsdag i april bära ner pelletssäckar i en svart mörk källare.
Där möts jag av en kompis som säger att i med säcken nu för fan.
I med säcken nu, så ja det bör räcka till imorgon bitti.
Det är vi här uppe som inte förstått nånting.
Jo just det, jag sa väl att jag var på ett lysande humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback