Fridens liljor vare med er!

Fars kom in genom dörren när jag och Gucci kollade ett klipp med Göran Persson.
Göran styr upp ett
pressuppbåd.
Det var roligt. Vi saknar Göran.
Jag saknar Göran Persson. Det kom över mig nu.
Fars tittade också på klippet och tog sen med sig flytvästen som jag tagit med.
Det är en flytväst som blåser upp sig av sig själv.
Per Automatik sa fars till Gucci som undrade lite.
Här var det underbemannat sa han sen och flackade runt med blicken.
Ja sa ja. Miks är på hemfront och jobbar.
När han sen gick ropade jag Fridens! Det har jag fått av honom.
Fridens liljor kan man säga istället för hej då och ha det bra och sånt.
Ja sa bara fridens nu.
Han fyllde i med Fridens frikadeller.

Kommentarer
Postat av: Anet

Varje dag jag kommer hem från jobbet tar jag av mig mina förfärliga cykelbyxor. Ja, inte cykelbyxor som i korta, blanka tights utan som i vatten och vindtätt.

Sen läser jag din blogg och myser lite av tanken på.. Ja, idag var det Göran Persson. Igår var det nåt annat och gud vet vad vem jag myser med imorgon.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, bra blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback