Inget skadat gods

image871
Grums.
Det är härligt att stanna till i Grums.
Känna hemmet närma sig.
Lägenheten där hemma med disk, dammråttor och utgångna pålägg.
Bakom mig sitter vår landshövding.
Hon heter Eva.
Eva pratade förut med nån hon kände.
Nu läser hon tidningen.
Bläddrar långsamt och sliter inte i sidorna som jag gör.
Kontrollerad och lugn.
Eva är nog van att åka första klass.
Nu tyckte jag att hon nynnade.
Jo visst var det ett litet nynn som jag hörde. Ett litet gnol.
Det känns som att Eva är på humör. Det är ju lördag.
Och vem skulle inte må bra av att vara landshövding på en lördag.
Jag är rädd att hon ska se min skärm och läsa vad jag just nu skriver.
Jag kollar speglingen i fönstret och ser att hon är upptagen med sin filofax.
Hon suddar och stryker.
Lite längre fram sitter Tina Törner. Hon rally-Tina.
En kändistät vagn.

Kommentarer
Postat av: Gunnar Nilsson

Där skulle man allt vart med och åkt. Radio kändis Olle och lands hövdings Eva och rally tina törner. Rätt pirrit för dom andra i vagnen att sitta med er och inte veta vart man ska titta. ett tipps är att du kan ha foto kameran lite högre så får du med hela huvudet och då blir det nästan ett 10 poängs kort.

Postat av: Krona

Instämmer!

2008-04-07 @ 14:17:29
Postat av: Idarragna

Very cool site. I like the floating effect. Good programming on the Guestbook too.

2010-05-12 @ 11:34:39
URL: http://idarragna.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback