Jag mår bra idag. Jag vill fortsätta att må bra.


Idag är det den första april. Första eller förste kan man välja bäst man vill.
Jag säger första med a på slutet.
Jag har inte lurats en enda gång men det luktar fisk i min lägenhet och det känns bra.
Jag har stekt torskfilé. I den där stora plastpåsen låg fem stycken små filéer.
Designad torskpåse med ett par små liv i. Jag tinade upp torsken i fönstret.
Jag tog två. Två filéer.
Det känns bra när det luktar stekt fisk hemma.
Jag kom från tvättstugan och möttes av den där steklukten och
tyckte att det var ju allt trevligt.
Det kändes som om någon bodde här. Det blir mer liv om det luktar.
Nu börjar fråga doktorn på tv. En kille som berättar om sina gaser.
Det är en annan lukt att komma hem till.

Kommentarer
Postat av: Gunnar Bark

Jag duschade i går. Jag minns inte när det var senast. Allt hade grott igen. Skägget. Håret. Jag rakade mig. Idag känner jag att jag luktar gott. Det är för allas trevnad.

Postat av: Roland

Jag postade ett brev igår. Jag minns att det var väldigt viktigt att det skulle vara myndigheten tillhanda nästkommande dag. "Det är ju en fredag" minns jag att jag tänkte. Idag är det tisdag.

2008-04-01 @ 21:45:49
Postat av: Anonym

roland?

2008-04-01 @ 21:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback