Körsbärsdalen

Klockan råkade bli lite sent igen. Eller sent och sent. Vad är sent egentligen?
Inte vet jag. Sent är nog typ klockan två på natten. Fem är tidigt.
Nu har jag har ätit en hel ask med körsbärstomater.
Jag gillar körsbärstomater. Jag gillar när dom spricker i munnen precis
sådär som en bra kokt wienerkorv.
Samtidigt känner jag mig som en gammal tant.
Vissa äldra damer har ju sådana där konstiga saker för sig.
Såssens morsa till exempel. Hon gillar rostad lök och äter det rätt ur burken med sked. Hon är ingen tant än men kommer nog fortsätta att äta rostad lök när hon blir äldre. Kanske flera kilo i månaden.
Många äldre gillar också fikon och aprikoser. Och kli. Vetekli.
Aprikoser är bra för magen. Den där torra och sega frukten får fart på den.
Magen ropar hurra, här kommer en aprikos. Sätt igång produktionen igen!
Det är Så Ska Det Låta på tv nu. Magnus Bäcklund uppträder. Han uppträder på det där sättet som dom gör i Så Ska Det Låta. En stor glad rätt överdriven mimik och sen görs det high five efter låtarna. Jag tycker det är roligt att se hur dom håller på.
Dom tittar på varandra som om dom står på perrongen och inte ska ses på två år. Sen klappar dom varandra på kinden efter dom har sjungit en sång, kramas och säger mmmmm som om dom sett den gulligaste hundvalpen i världen. Det är hög trivselfaktor på det där programmet. Nu ska jag lägga mig och läsa lite om elektricitet. En konstig bok som knäckebrödsmannen lånade mig och sa att läs den där.
Det finns mycket bra i den sa han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback