Jag hade en plan

DSC06474.JPG
Det ser ut som om Dynamit-Harry riggar en bomb i mitt kök.
Men så roligt ska vi inte ha.
Det är Pete som arbetar medan jag ligger i grabbig ställning och tittar på.
Den där plastmojängen som håller i det där flottfiltret väckte mig härom natten.
Ramlade ner. Pang boom krasch. Det har legat där sen dess. Vid sidan av.
Jag är bra på att skjuta upp saker som behöver fixas.
En av mina styrkor.
Nu kom jag på ett roligt skämt. Om det jag skrev här uppe. Här kommer skämtet:
Jag är bra på att skjuta upp saker som ska fixas sa knarkarn.

Lite lätt söndagsångest smög sig på idag också.
Runt tolvsnåret.
Det kan hända även den bäste. Sådär bara utan förvarning kommer den och säger hej.
Hej det är söndag sa ångesten, jag tänkte att du skulle ta och fundera lite och tänka på en massa saker. Nämen ge dig sa jag. Jag har inte tid med det där. Inte ångest nu. Det är ju skidor nu på tv. Hahaha han skrattade åt mig och satt sig i soffan och sa att han skulle stanna ända tills det att jag gick och köpte mig en påse ostbågar. Jag orkade inte ta upp det där med att han är rätt uttjatad och trist.
Enkelspårig och bara allmänt menlös.
Jag tänkte att ska det vara på det här viset är det väl lika bra att härja på helgerna om man ändå får ångest av att ta det lugnt. Det heter nämligen så. Ta det lugnt.
Jag tog det lugnt igår. Grattis till mig och tack tack.
Nej nu är det bara en jävla söndagsfilm kvar och dålig ventilation i den här lägenheten.
Kanske dags att dra ett kiss och bajsskämt för sig själv.
Kan ju lätta upp vilken februarisöndag som helst.
Eller så ska jag gå ut och kolla på himlen och se om nån minimeteorit är på
väg att träffa den här stan.
Då du
Håkan Holm var det bara att börja om från början igen.

Kommentarer
Postat av: M

Ostbågar funkar alltid mot söndagsångest.

Postat av: Gunnar Bark

Jag åt ostbågar igår och jag har sällan ångest.

2008-02-25 @ 09:21:29
URL: http://www.stenstorpsgard.se
Postat av: Krona

Min tjej åt en hel påse ostbågar i lördags för hon trodde att det var bara en halv påse i skålen. Så hon trodde att det fanns kvar när hon skulle fylla på. Jag fick gå o köpa mer.

2008-02-27 @ 18:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback