Lime

DSC06351.JPG
Vet du vad det där är sa fars och pekade på en liten slamsa i fruktsalladen.
En liten grön frukt sa han. Vissa har använder skalet i matlagning.
Lime sa jag. Rätt sa han. Du kan ju inte ha lime i sa jag. Inte heller grape.
Du kan inte ha sura och beska frukter i fruktsalladen. En fruktsallad ska vara söt.
Jaså säger du det sa fars. Med lime blir den lite uppkäftig och inte så menlös sa han.
Jaha sa jag. Uppkäftig alltså.
Min fruktsallad behöver absolut inte vara uppkäftig. Och den ska vara
Jag var så trött där vid bordet men jag vet inte om det märktes.
Eller så var det så uppenbart att deras vuxna son satt där med fruktsallad framför sig och såg 20 år äldre ut. Linne, luvtröja och håret som fått eget liv eller dött.
Vilket som helst.
Det kanske syntes väldigt tydligt attt deras fallfrukt till son varit uppe sent och stått i kö och sagt tjaaaaa och beställt drinkar och pratat med han och hon och dom och trängt sig och fixat  frisyren och fått öl på armbågarna och hejat på avstånd på nån och hämtat mobilen som jämt ska med och tänkt att nej fan är han här och gått genom dansgolvet och tänkt inte idag heller och tjuvrökt till råga på allt.
Ja allt det där kanske var uppenbart.

Kommentarer
Postat av: Leanderlotta

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback