Nattcroissant

image767
Jag och East gick gatan fram och pratade om att köpa oss en glass.
Jag sa att jag var nödig och han sa att han också var det.
Vi var tvungna att uppsöka toalett.
Jag tror bestämt vi var i Frankrike. Det såg ut så om man tittade på människorna och gatstenen. Gatstenen kändes fransk. Väldigt fransk. Butikerna vi gick förbi påminde också om Frankrike. Vi var iallafall på semester jag och East.
Vi var på ett glatt humör och båda hade sommarkläder.
Nu var vi också lite nödiga.
Samtidigt.
Vi hittade två toaletter. Min låg ovan jord, ute på gatan bredvid en fontän där folk satt och läste och tog det eftermiddagslugnt. Easts toalett låg precis under min.
Nere under gatan. Vi satt där på toaletten och jag pratade med East genom ett galler. Med jämna mellanrum ropade jag öj du East och han svarade.
Efter ett tag gick det upp för mig att det inte alls var normalt att sitta där mitt på gatan och bajsa. Jag funderade varför det stod en toalett mitt ute på gatan och varför människorna runt omkring inte brydde sig om att jag satt där. En olustkänsla spred sig i kroppen. Jag tyckte också att East satt förvånansvärt länge på toaletten. Jag funderade på om han var dålig i magen. Är du klart snart ropade jag genom gallret. Nja inte riktigt än sa han. Jag började oroa mig fär själva avslutet av toalettbesöket och såg mig omkring. Till vänster satt en herre och läste tidningen. Han skulle absolut lägga märke till mig när jag skulle göra det där och sen spola. Lite längre bort satt två yngre killar. Skateboardkillar. Plötsligt kom en tjej gåendes. Hon hade liten svart handväska och några tidningar i famnen. Hon tittade på mig och sa hej. Hallå sa jag och låtsades som att jag inte satt på toaletten. Jag försökte heja som om jag inte satt där. Som om jag satt på bänken bredvid. Det blev oerhört pinsamt. Hon slog sig ned bredvid och började prata och jag ville inte prata. Jag ville torka mig utan att hon såg på. För henne verkade det helt normalt att jag satt där. På toaletten. Jag försökte få henne att titta bort några sekunder. Jag sa excuse me but I have to.. you know.. sen visslade jag till och höjde på ögonbrynen och gjorde den där hörredu kolla bort ett tag - slänget med huvudet. Oh I´m so sorry sa hon och fördjupade sig ned i tidningen.
Toalettpappret var slut.
Det lilla som var kvar var blött och gick inte att använda. Fasansfullt. På backen låg lite barr och löv som jag räfsade ihop. Jag vände mig om och herren till vänster hade upptäckt mitt problem och följde nu varenda rörelse jag gjorde. Jag ville få det här överstökat och tog mod till mig. Jag greppade en näve löv och barr och gjorde det jag skulle göra, stängde locket och spolade. Jag sa nice to see you till tjejen med tidningarna och gick en trappa ned. Jag hade hela baken full med löv och barr. Det skulle nu erkännas för East som fortfarande var under marken. Jag fann ett kaklat duschrum med vatten på golvet. En kran som inte gick att stänga av stod och rann så jag fick finna mig i att bli blöt om fötterna under tiden som jag gjorde nåt åt barren och löven. Jag berättade om min upplevelse för East genom att ropa. Han satt nånstans längre bort i ett rum och sa aha och jaha.
Nästa sekund var jag och Gucci i en dansstudio och tittade på tjejer och killar som övade. Vi var mest imponerade av en kinesisk tjej som var så stark att hon klarade av att sväva ovanför golvet.
Killarna tränade nån typ av slagsmålsdans som vi fick skydda oss ifrån.
Sen vaknade jag av radion lät med morgonpass. Jag kände mig hungrig.
Det var måndag morgon och dags för gröt och rena strumpor och möte 10.30
Från det ena till det andra.

Kommentarer
Postat av: jessica

haha! va lustigt man drömmer ibland :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback